Nové zadní brzdy
Zadní kotouče byly nejspíše stále původní, takže 12 let staré a podle toho taky vypadaly a brzdily, nebo spíše nebrzdily :-). Tak jsem se s kamarádem mechanikem pustil do práce.
Výměna šla snadno, vše šlo povolit dobře. Na zatlačení brzdového pístku musíte mít akorát speciální přípravek, který pístek zatlačuje a točí zároveň. Kotouče jsem zvolil Brembo Max, desky taky Brembo. Desky k brembům se jinak doporučují i Textar. Dlouho jsem vymýšlel jaké brzdy vůbec zvolit. V hledáčku byly ještě ještě Ferodo a TRW. Nakonec jsem vybral tedy tyhle maxíky. Počítám s tím, že budou asi brát víc destičky, ale zase by měly lépe brzdit a dobře vypadají. Koupil jsem i nové vodící plíšky Delphi a manžety vodících čepů a dále také raději celou sadu gumových těsnění. Ale kroužek pístku byl v pořádku... Rovnou se vyměnila i brzdovka (ATE).
Vše bylo samozřejmě docela pěkně zarezlé, takže se třmen i náboj očistil. Krycí štít jsem natřel černou barvou na rez, tak to snad chvíli vydrží. Popravdě se nám kvůli výměně za nový nechtěl sundavat náboj kola, kdy musíte stejně většinou pak i dát nové ložisko.
Kotouče 900Kč
Desky 450Kč
Sada těsnění 140 kč
Plíšky 100Kč
Brzdovka 1l 180Kč - stačilo ale asi jen 0,5 l
No a nakonec jsem ještě za pár dní natřel třmeny modrou barvou. Nejdřív jsem myslel, že je natírat nebudu, ale nedalo mi to :-). Akorát jsem se už nedostal úplně všude... Modrou proto, že by červená na červeném autě tolik nevynikla a je to i odkaz na modré budíky.
Mám najeto na brzdách už nějakou tu tisícovku a dojmy jsou takové, že brzdí skvěle (a to je nový jen zadek). Minus je, že z brzd jde dost černý prach a špiní víc kola. Jestli to je jen takhle na začátku nebo to tak Brembo směs má...? Určitě to je ale dáno i tím drážkováním.