Závady, opravy
- Nejprve těsně po koupi (leden 2013 naj. 142 tis. km) začalo mlátit uložení stabilizátoru, které jsem nechal vyměnit za nové viz. fotogalerie - stálo 50Kč plus práce :-). A s ním jsem nechal vyměnit i převodový olej. Koupený originál VW (celkem 500Kč).
Dále jsem si vyměnil motorový olej, pak vzduchový a kabinový filtr. No, a pak už to jelo vždy tak nějak potupně, jak to tak bývá :-D. To je furt něco prostě.
- Další závada byla, že auto v létě občas nechtělo nastartovat. Přitom jsem s ním jezdil v zimě a chytalo nádherně. Startér točil, motorek čerpadla také vrčel. Motor chytil třeba až na pátý pokus. Takhle to bylo častěji a častěji. Tenkrát jsem zkusil zajet do autorizovaného servisu, kterému se jinak spíše vyhýbám. Ale jako bonus mi dali držáky na SPZ s logem VW :-). Udělali diagnostiku, výměnu zapalovacích svíček a pak vyčištění škrtící klapky plus její základní nastavení a také i nastavení EGR ventilu. Celkem si řekli o 3000Kč. Ale tak to samozřejmě u autorizovaného servisu je.
- Potom německý patent - ostřikování zadního skla, které je vedené skrz hřídel stěrače. U jiných značek aut jsem to zatím neviděl a ani se nedivím. Mosazná trubička v hřídeli zarezne a ukroutí se. Ostřikování má správně stát a ne se točit se stěračem. Následky jsou pak v pokročilých stavech voda v zámku dveří a všude kolem. Oprava buď svépomocí nebo koupí opravné sady (kolem 1000Kč) nebo nového motorku (od 1300Kč...), což není zrovna příjemné... Já jí měl sice ukroucenou, ale voda zatím nezatékala do kufru. Koupil jsem starší motorek a použil jen hřídelku (500Kč). Výměna svépomocí.
- Další závada se projevila rozsvícením žluté kontrolky motoru - takový ten vrtulníček :-). To může znamenat všechno možné, od lambda sondy po netěsnosti v sacím nebo výfukovém systému. Po napíchnutí na diagnostiku se ukázalo, že to je čidlo teploty. Koupeno za 500Kč a vyměnil jsem si ho sám - viz. galerie ZDE. Rovnou jsem tam dal i novou chladící kapalinu (300Kč).
- Po půl roce jsem začal slyšet ufukování zespodu auta při přidání plynu. Jen takové foukání. Poté už to začalo kolem 2000 ot. i rezonovat. Vypadalo to na vlnovec a také to tak bylo. Vyměněno v servisu Baara. 550Kč stál vlnovec a práce 300Kč, takže paráda. Ufukování zmizelo a motor je celkově tišší.
- Po roce (najeto 148 000) vyměněny přední tlumiče (Bilstein) s horním uložením (Sachs) a dorazy (Febi). Celkem 2700Kč. Ještě by to zvládly, ale už to nebylo ono. A určitě se to vyplatí už kvůli lepší přilnavosti kol, brzdné dráze, atd. Ještě by to chtělo časem ty zadní... Vyměněno u kamaráda.
- Únor 2014 - výměna rozpadlé spony výfuku a zavaření jednoho držáku výfuku + nový palivový filtr Mann (dodal jsem sám asi za 150Kč). V servisu Baara 800Kč.
- Březen 2014 - vrzání na levé straně přední nápravy při přejezdu nerovností. Tohle je typická vlastnost tohoto podvozku - u Octavií, A3, Golfů... A způsobuje ho uložení stabilizátoru. Takže přišlo na řadu i levé uložení. Stálo mě stovku a vyměnil jsem ho sám. Šlo to celkem ztuha, ale je to jinak jednoduché. A vrzání přestalo :-).
- Květen 2014 - vytekla klimatizace. A zrovna po naplnění!! Takže do opravny - dělal to jeden chlápek, co se specializuje na klimatizace. Naštěstí stačilo přetěsnit jednu přírubu a znova naplnit. Hadice a jejich opravy jsou jinak dost drahé. Cena 1300Kč.
- Červenec 2014 - geometrie náprav. Uděláno v Dopravním podniku ČB. Zjistil jsem, že zde mají dobrý servis i pro veřejnost. Ceny výborné - 450Kč.
Při cestě z dovolené se rozsvítila kontrolka dobíjení. Naštěstí po chvíli zhasla, ale doma už se zase rozsvítila. Odešel regulátor napětí na alternátoru. Oprava 1700Kč. Servis Bürger. Regulátor Bosch.
- Únor 2015 - rozsvítil se opět "vrtulníček" a navíc EPC. Po zkušenostech vím, že to způsobuje i spínač brzdových světel. Takže jsme na koukli a brzd. světla opravdu nesvítila. To se mi ulevilo. Spínač stojí totiž jen 250Kč (originál) a vyměnil jsem ho sám.
- Březen 2015 (152 000km) - konečně jsme vyměnili i zadní tlumiče. Rozdíl je sakra znát. Auto už vzadu docela houpalo. Tlumiče jsou Bilstein, uložení Lemforder a dorazy Meyle. Cena 2200Kč (při velkém shánění nejnižší ceny na internetu :-) ).
- Květen 2015 - tak nám umřela baterie. Čekal jsem, kdy to přijde. Sehnal jsme Vartu Blue energy 60Ah na internetu za 1600Kč, takže paráda (běžně v prodejnách 2500Kč). Ale co mě překvapilo nejvíc bylo, že stará baterka byla původní! Z roku 2003! Páni, 12 let. Kvalita :-).
A přestalo svítit osvětlení panelu topení. Žárovičku jsem vyměnil sám, cena 30 Kč. Návod ZDE.
- Srpen 2015 (155 000 km) - konečně jsem se dostal na nové zadní brzdy. Kotouče jsou Brembo Max (900Kč), desky taky Brembo (450Kč). Koupil jsem i nové vodící plíšky Dlephi (100Kč) a manžety vodících čepů (120Kč). Rovnou se vyměnila i brzdovka ATE. Výměnu jsem dělal s kamarádem automechanikem. Auto teď brzdí mnohem lépe než před tím.
- Duben 2016 (159 000 km) - repase předních ramen, konkrétně spodní čepy (Febi 820 kč) a zadní silentbloky (puky - Lemförder 300Kč). Plus geometrie 500 Kč. Puky byly už poměrně volné a jeden čep mlátil.
- Říjen 2016 - opět kontrolka motoru a hláška EMISE DO DÍLNY. A motor začal běžet na tři válce. Vypadalo to na zapalovací cívku a bylo to tak. Opraveno v servise Běhounek ČB za 1300Kč, cívka Bosch.
- Červenec 2017 169 000km - výměna rozvodů + chladící kapalina (kladky INA, pumpa SKF, řemeny Contitech) 6000Kč
- Únor 2019 173 000 km - další cívka odešla. Už jsem si vyměnil sám. Chybu vymazal přes VCDS. 600Kč
- Březen 2019 176 000km - nové přední brzdy (kotouče Brembo max + desky) 2500Kč
- Červenec 2019 178 000km - nové tyčky stabilizátoru Delphi 800Kč
- Říjen 2019 181 000 km - čepy řízení Magg + geo. U známeho za 500Kč
- Červen 2020 186 000km - silentbloky zadního nápravy Lëmforder. U známeho za 600Kč :-)
+ Zbylé dvě zapalovací cívky preventivně - Bosch 900Kč
- Březen 2021 189 000km - vadný zadní třmen brzdy :-(. Nový třmen + destičky + kapalina. Servis Bürger za 5000Kč
- Duben 2021 189 700km naprasklé levé přední rameno. Servis Běhounek. Dalo se rovnou celé nové i se silentblokama. Cena krásná. 2000Kč.
- Říjen 2021 194 000km - vyměnil jsem opět chladící kapalinu. Již hotová směs do -30°C , značka K2
- Září 2022 200 000km - zaseklý druhý zadní třmen. Svépomocí. Cena cca 1200Kč