Servisní zkušenosti
Co se týče spolehlivosti, tak není úplně dokonalá, to je jasné. Nebudu předstírat, že golf je nejspolehlivější auto. Ovšem zaslouží si opravdu docela uznání, protože se dá říct, že toho na něm hodně vydrží a závady jsou spíše menšího rázu. Celkově je Golf IV. generace (spolu s jeho koncernovými sourozenci) znám svou robustní a poctivou technikou. Pochází z doby, kdy kvalitu nezasáhla žádná krize a úspory. Ne jako dnes...
A závady... Tak u mně se naštěstí většinou jedná o běžnou údržbu (krom zapalování, tam to občas zlobí - viz. závady). Navíc nečekám, až se něco vysype úplně, ale raději to vždy vyměním dříve. Takže to vypadá, jako když do auta dávám zbytečně plno peněz, ale většinou nejde o závady, ale o běžné opotřebování a o auto se rád starám.
Díly kupuji většinou od prověřených značek jako Lemförder, Febi, Meyle, Bosch, Mann a tlumiče Bilstein. Mé oblíbené a vyzkoušené eshopy jsou ZDE. U filtrů volím klidně i Filtron, podle mě je úplně dostačující a kvalita se teď nedá srovnat s tím, co byla před deseti lety. Případně Corteco, to má lepší provedení. Brzdy jsem vybral po dlouhém uvažování Brembo (ve hře ještě byly ATE a TRW). Jedná se o řadu Max, tedy drážkované. Zlákali mě dobrou cenou, vzhledem i pozitivním hodnocením. Zatím jediný minus je, že desky docela špiní kola (oproti originálu).
Febi je dobrá značka, ale už to prý není to, co dříve. Slyšel jsem, že kvalita šla dolu a nebo přebalují díly od jiných výrobců. Každopádně některé její díly stále používám a zatím bez problému. Lemförder je asi nejlepší volba, ale také o něco dražší, dodává díly přímo do prvovýroby. Bilstein je bez diskuze. Je to jeden z nejlepších výrobců tlumičů, dokonce je vynálezcem klasického tlumiče a má na to patent. Co se týče běžné řady B4, tak není to špica, ale rozhodně solidní kvalita. Meyle je dobrá německá značka a je to taková levnější varianta, ale kvalita není také špatná, jak u čeho.
Motorvý olej se u 1.6 16V předepisuje syntetický 5W30 (longflife), a nebo 5W40, případně polosyntetický 10W40. Číslo před "W" znamená viskozitu za studena, takže s 5W bude lepší startování v zimě, je řidší. Pro náš 16V se doporučuje právě tento. Pokud by ho ale motor začal brát, tak je lepší přejít na 10W40. Většina vozidel z konce výroby má už prodloužený interval výměny Long Life na 30 000km nebo dva roky. Takový vůz má na datovém štítku označení QG1. Ale běžně se přechází spíše na klasickou výměnu po 15 000km nebo 1 roce. Po najetých 100 000km to je myslím i přímo doporučeno. Určitě to motoru svědčí více. Dělám to i já a olej používám 5W40. Spotřeba je k mé spokojenosti je minimální.
K výměně olej mám takový šikovný lavor (koupen v Auto kelly), který má i odkapávač na olej. filtr.
O výrobcích olejů kolují různé diskuze, ale podle odborných článků (kterých jsem přečetl mnoho...) je celkem jedno, jakého výrobce si vyberete. Jestli zvolíte nějakou zaběhnutou značku, tak neuděláte chybu asi u žádné. A dále dilema, jestli přecházet z viskozity 5W nebo 10W, že jeden je syntetika a druhý minerál už také nemá vliv a přecházet se může bez obav.
Já používám Mogul Extreme 5W40. Olej této řady je velmi kvalitní, dokonce se vyrábí moderní metodou, tzv. hydrokrakováním a řadí se ke špičce ve své třídě (zjištěno z nezávislého odborného článku o olejích). Olej mi ubývá trochu (cca 2 dcl mezi výměnou), motor jde pěkně tiše už po malé chvíli a dobře se ohřívá.
Celkově rád preferuji kvalitní české značky, když to jde. Rozšířené jsou zmíněné oleje Mogul, výfuky Tyll. U brzd šáhnu rád právě po Italech, tlumiče a díly podvozku zase vybírám u Němeců. Každý má něco :-). Druhá věc je, že třeba plno zahraničních značek má stejně fabriky i u nás a díly akorát označí svým logem. Např. i na origo litých kolech je zezadu vyraženo made in Czech Republic.
Dále věnuji péči i laku vozu. Auto stojí celý rok venku, takže dostává zabrat. Takovou svojí proceduru dělám na jaře a na podzim. Sestává s důkladného ručního umytí, vysušení jelenicí a navoskování. Používám tekutý vosk Mafra. Takové to kapičkování vydrží ale tak dva až tři měsíce a pak efekt slábne. Budu právě přecházet na Turtle Wax - renomovaná americká značka s tradicí na autovosky a podle recenzí je hodně dobrá a za slušný peníz. Tak uvidíme. Chtěl bych vyzkoušet vosk s teflonem, který má vytvořit takový jakoby "štít"... Od Mafry mám jinak další přípravky a vždy spokojenost.
Co se týče oprav v domácích podmínkách, tak jsem několik používal zvedák z výbavy vozidla. Když se nasadí, jak se správně má, tak s ním není větší problém. Ale co si budeme povídat, nejedná se o nic stabilního. Navíc hák na zvedáku rád ničí antikorozní nátěr na lemu a různě sklouzává. A po mé "nehodě", kdy mi auto z heveru sjelo, jsem raději pořídil klasický pojízdný 2t. O podpěrných místech kouluje rozsáhlá diskuze a každý říká něco jiného. Hodně mechaniků zvedá auto za nápravnici či rameno. Ale v návodu k obsluze i knize "Jak na to" to zakazují. Mělo by se zvedat pouze za lem na prahu, kam se dává zvedák z výbavy. Jedná se samozřejmě o Golf IV, u jiných aut to může být jinak. Nebo např. i u starších Octaviích. Co jsem četl, tak ta má místa pro zvedák jinde.
Přikládám i obrázky z návodu k obsluze. Úplný obrázek i s textem je pak ZDE.
Komentáře
Přehled komentářů
Hello from Happykiddi.
eefgdsfewr465765876iuggdfssda Paying in cryptocurrency is easy with Litecoin VISA
(Josephkbz, 22. 10. 2021 2:32)
https://smashoid.com/paying-in-cryptocurrency-is-easy-with-litecoin-visa-6159 Because of the Litecoin Visa Digital card that syncs with Apple, Google and Samsung Shell out, an incredible number of products and expert services can now be compensated for with Litecoin as well as other well-known cryptocurrencies..... Paying in cryptocurrency is easy with Litecoin VISA
@Cool
Chtělo by to nějakého odborníka
(Admin, 7. 11. 2016 11:20)Dobrý den, bohužel mě toho moc nenapadá. Diagnostika tedy nic jiného neříka? Napadly mě třeba vstřiky. Nebo jestli rovnou cela řídící jednotka...? Chtělo by to nějaký solidní servis.
Problem z motorem
(Honza Liberec, 15. 10. 2016 20:15)Dobry den , mame problem s motorem zacal se nam hadat a cerne kourit nechce jit do otacek vymeneno: lambdy obe , agr ventil, teplotni cidlo , rozvody podle diagnostiky tlaky ma dobry vacka taky a klika taky nevime co s tim muze nekdo poradit?
Hello, Happykiddi
(Nerrybuils, 25. 2. 2024 4:50)