Nový zadní brzdový třmen
Bohužel se dopředu omlouvám, ale při výměně jsem jaksi nestihl a spíš zapomněl fotit postup práce. Ale na internetu je videí dost, takže tam vám to určitě pomůže. Mě pomohlo nejvíce toto.
Každopádně moje postřehy se zadními brzdami:
Začalo to nejdříve pravou stranou, kdy se mi sekla ruční brzda a já o tom nevěděl. Po dvou kilometrech jízdy jsem utavil desky a málem i kotouč :-). Nevěděl jsem přesně, jak bych to opravil, tak jsem to dal k nám do servisu. Jeden takový šikovný chlapík. No, ale cena 5000Kč byla celkem dost dle mého. Nový brzdový třmen, destičky a kapalina... Nu dobrá řekl jsem si. Hlavně, že to chodí.
No a nyní v roce 2022 druhá strana. Tentokrát jsem ale už věděl, že když jde páka ruční brzdy nějak podezřele volně dolů, že to je problém. Stačilo jen vlézt vzadu pod auto a odblokovat páčku na třmenu. Jenže takhle se to začalo dít častěji a častěji.
Ovšem dávat 5 nebo 4 tisíce, to se mi fakt už nechtělo.
Tak jsem si to nastudoval a zjistil, že to je v podstatě banální výměna. Objednal jsem třmen za 1000Kč, raději i vodící čepy za 120Kč a brzdovou kapalinu DOT4 za 100Kč.
Výměna šlo opravdu velice dobře. Pomáhal mi švára, už kvůli následnému odvzdušnění. Povolil jsem hadičku brzdové kapaliny a překvapivě jí ani moc nevyteklo. Pak jen povolit dva šrouby, co drží třmen, odpojit lanovod a máte třmen dole. Vyčistili jsme držák třmenu, plíšky na destičkách a dali nový třmen. Krásná práce. A jak vidíte na fotce, tak to nebylo jen o zatuhlém mechanismu ruční brzdy. Gumička pístku na šrot a všude prach, písek a bordel.
Teď ruční brzda chodí jak po másle a dokonce auto i lépe brzdí. Myslím, že to není jen můj pocit, ale skutečně je teď cítit plynulejší účinek brzdění.