Odlučovač oleje - odvětrání klikové skříně
Odlučovač oleje slouží k odvětrání klikové skříně, kde vznikají páry a plyny, které se v odlučovači "očistí" od oleje. Ten se vrací zpět do skříně a plyny jsou odvedeny hadicí do sání pod škrtící klapku.
Odlučovač je elektricky vyhřívaný, aby zde v zimě nezamrzala zkondenzovaná voda. Odlučovač se může časem ucpat emulzí a poté vzniká v klikové skříni velký tlak a olej pak může vystříkat např. měrkou na olej nebo způsobovat jiné problémy.
Rozhodl jsem se, že ho jen tak preventivně vyčistím. Odlučovač se nachází zezadu na bloku motoru a je přišroubován třemi šrouby imbus. Je to při pohledu zeshora na levé straně. Od škrtící klapky jsem odpojil plastovou hadici. Šrouby jsem povolil zespodu auta, ale odlučovač šel vyndat jen horem po sejmutí krytu motoru. Odlučovač jsem vypláchl vodou a ředidlem, nechal vykapat a namontoval zpět. Nasadil jsem i nová dvě těsnění.
Jenže po nastarování se mi rozvítila kontrolka motoru a vůbec netuším proč. Naštěstí druhý den už nesvítila. Zřejmě se jednotce nelíbil nějaký tlak nebo něco, co já vím. Tenhle motor je takovej "hajsavej". Jinak odlučovač nebyl ani zanesený (najeto 145 tis. km)....