Výměna spínače brzdových světel
Během jízdy se mi jednou rozsvítila kontrolka EPC a zároveň motoru (vrtulníček). Jelikož vím, že to může dělat i spínač brzdových světel, zkontroloval jsem, jestli svítí brzdová světla. A nesvítila, takže to bylo jasné. Koupil jsem nový spínač - vypadá trochu jinak než ten původní (navíc je zelený) a měl by se nastavovat automaticky. Tak je to i v Jak na to? nebo na fórech.
Musí se nejprve vycvaknout boční kryt, kde jsou pojistky. Stačí ho opatrně vypáčit. Šlo mi to lépe, když jsem otevřel dvířka krytu a podebral plast zevnitř. Pak se povolí tři šrouby torx ve spodní části plastu pod volantem. Po sejmutí plastu se musí ještě vytáhnout izolace - je nacvaklá jen na jedné plastové pacičce - viz. foto.
Starý spínač se pootočí doleva a vytáhne. Pak se má stlačit brzdový pedál, nasadit nový, pootočit doprava a pedál povolit. To jsem udělal, nastartoval motor a kontrolky hned zhasnuly. Paráda, říkal jsem si! Jenže mi spínač vůbec nespínal...! Kontaktní tyčinka spínače se zasekla a pedál se o ní opřel a stále přibrzďoval. Tak jsem ho vyndal, opět namontoval a pořád tyčinka nechodila správně. Musí se se spínačem nějak trošku zahýbat, zatočit nebo nevím, ale pak nějak prostě začal fungovat. Byla to docela alchymie. Časově to vychází tak na 30 až 40 minut i s odkrytím a zakrytím plastů. A hlavně jsem se bál, abych spínač nějak nezničil. Příště bych to raději možná nechal na servisu.... Ale nakonec se zadařilo.